lördag 26 april 2008

Tunnlar och shoppingcentrar

Jag har fått chansen att utforska tunnlarna under jord lite mer. Det är ett enormt tunnelsystem som sträcker sig under hela centrala Warszawa, flera mil allt som allt med alla sidorgångar. Det är rätt coolt! Och praktiskt.



Jag har verkligen haft en enorm tur med vädret den här veckan. Det har varit kanonväder med strålande sol och mellan 15 och 20 plusgrader, i solen ännu mer. Jag har knappt använt min jacka någonting. Piotr och jag satt ute på en uteservering en kväll klockan halv nio. Lite kyligt var det, men inte mycket mer än en sommarkväll ute på sjön.



Shoppingcentret med det futuristiska glastaket heter Golden Terrace. Det är kul att gå runt och kika därinne. Det är verkligen helt enormt stort. En gång irrade jag faktiskt bort mig lite när jag skulle gå hem. Nu går allt i cirklar därinne så det var inte värre än att jag fick göra ett extra varv på en våning, men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar