måndag 28 april 2008

Hemma igen

Hemma igen. Det känns väldigt konstigt att vara tillbaka, men jag antar att det är som det ska vara när man förflyttar sig relativt snabbt mellan en plats och en annan. Jag har ofta tyckt att det vore himla smidigt om man kunde teleportera sig! Tänk vad praktiskt om man bara kunde slippa all väntan och onödig restid. Men vid närmare eftertanke är jag inte så säker på att det är så bra. Min kropp är visserligen tillbaka i Karlskrona och gör alla gamla invanda sysslor per automatik, men huvudet är fortfarande kvar i Warszawa. Det har inte hittat hit, trots en dag på jobbet. Det är som att själen behöver mer än en halv dag på en flygplats, en timmes flygtur och en tågresa på 3,5 timme för att hitta hem...

När jag klev av tåget på perrongen på kvällen möttes jag av den fantastiska doften av hav! Jag tog några djupa andetag och förundrade över hur gott den luktade. Medan jag sedan gick med mina väskor genom ett söndagsslumrande Karlskrona slogs jag av hur otroligt tyst det är här! Inte ett ljud!

Det var skönt att komma hem till lägenheten. Hemma är ändå alltid hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar