lördag 12 april 2008

Min historia i svart-vitt

Jag var och hälsade på mormor idag och vi tittade på gamla fotografier. Det här är kvinnan som jag fått mitt namn efter; min gamlamormor Charlotta. Hon kallades Lotten, föddes 1889 och gick bort 1972:



Mormor bodde ett år hos sin syster i Göteborg det året då mamma föddes; 1945:



Mamma tar realen. Så söt!



För 50 år sedan byggde mormor och morfar det hus som mormor fortfarande bor kvar i. Morfar ritade huset själv.



Året är 1958. Det är sommar. Eftermiddagskaffet är framdukat. Mormor ser så glad ut med kaffekannan i högsta hugg. Morfar sitter bredvid mormor, klädd i rutig skjorta. Gamlamormor har schalett på huvet med någon slags rosett i pannan. Mamma sitter i förgrunden med en gitarr på magen. Ett ögonblick fruset i tiden. Min historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar