måndag 21 april 2008

Łazienkowskiparken

Första dagen på Mobica. Alla är väldigt trevliga och hjälpsamma. De praktiska grejerna löste sig (såsom uppkoppling mot UIQ i Ronneby t.ex.) Jag var behjälplig i största allmänhet, framför allt med testrelaterade grejer.

När Piotr och dom andra kom till Ronneby och pratade polska var det enda jag hörde: "schczwzcshwczczh". Nu är det inte så längre, utan jag kan faktiskt ibland urskilja var ord börjar och slutar. Att uttala polska ord är däremot fortfarande omöjligt.

Efter jobbet tog Piotr mig med på en rundtur i stan. Det här är ett typiskt exempel på ett av alla hus i Warszawa som delvis förstördes under kriget, men som senare återuppbyggts:



Piotr tog mig till Łazienkowskiparken. Fantastiskt vackert! Vilken stillhet! Våren är flera veckor längre kommen här nere och det är väldigt varmt och skönt.



Parken vimlade av ekorrar som var jättetama. Dom sprang framför fötterna på oss i tron att vi hade godis till dom. Så söta!



Palatset med sina påfåglar:





Amfiteatern:



Efteråt gick vi och åt på The London Steak House. Maten var fantastiskt god. Jag kan inte fatta att jag bara varit här i ett dygn! Det känns som mycket längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar