onsdag 29 juli 2009

Sofia Karlsson

Jag har två favoritartister. Att den ene är Winnerbäck kommer förmodligen inte som en överraskning, men att den andre är Sofia Karlsson kanske ni inte visste? Sofia spelade i Pildammsteatern i Malmö i går kväll och jag var där så klart!



Pildammsteatern är en amfiteater och det märktes att Sofia verkligen gillade att spela där. Sofia är fantastiskt duktig, hennes musiker är väldigt skickliga och låtarna är fantastiska - då kan det inte bli annat än underbart! Jag blev även imponerad av anläggningens ljudkvalitén som var helt kanon.



Jag fick bland annat höra favoriten "Jag väntar" och den nya vackra "Du var där". Hon gjorde en jättevacker avskalad version av "Till havs" och en snygg variant av Mikael Wiehes "Flickan och kråkan". Några irländskt inspirerade instrumentala stycken blev det också. När hon och musikerna sedan till sist stämde upp till "Jag spelar för livet" var det som att jag upplöses i en lycklig bubbla. Bättre än så blir det inte!



Kort sagt, det var en magisk kväll och Sofia fick stående ovationer. Förhoppningsvis tyckte även resenärerna i Sydsvenskans luftballong att det var bra. Den kom svävande över teatern och Sofia skojade om att dom var utsända för att skriva recensioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar