fredag 31 juli 2009

3D-bio

Det har blivit Malmö tre dagar i rad nu. Sofia Karlssons spelning i tisdags, i onsdags träffade jag UIQ-kompisen Petra för lunch och shoppingrunda i stan och igår blev det bio.

Kompisen Johan har blivit tillfälligt stationerad på jobb i Malmö några veckor och igår passade vi på att träffas och gå och se 3D-bio: Ice Age 3 - Dawn of the dinosaurs (engelskt tal). Jag hade inte sett 3D-bio förut och tyckte att det var riktigt fränt. Snyggt. Det blev ett fantastiskt djup i filmen. Och man slapp de röd-gröna pappersglasögonen från min barndoms 3D-bilder, istället hade man svarta plastglasögon på sig, som vid en första anblick mest såg ut som billiga solglasögon.

Filmen var jätteroligt. Bättre än sina föregångare vill jag påstå. Det var jämn action och även om jag kanske inte låg dubbelvikt av skratt så fnittrade jag mig igenom mer eller mindre hela filmen och var på ett väldigt gott humör efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar