onsdag 29 juli 2009

Nyckelpigeinvation

Jag passade på att turista lite i Malmö igår eftermiddag. Vädret var vackert och jag började med att bege mig ner till Västra hamnen. Någonting surrade i luften. Vid kajkanten flockades massor av små runda och röda saker: nyckelpigor - i mängder!



Jag har aldrig sett så många nyckelpigor på en gång. Enligt Sydsvenskan har de kommit med vindarna och beror delvis på den tidiga bladlusinvationen.

Nästan var man än befinner sig i den sydvästra delen av Skåne ser man Turning Torso. Ändå har jag inte besökt den förut, men igår var det dags. Den är riktigt cool, alltså! Jag sticker inte under stol med att det hade varit superhäftigt att bo där någon gång. Hyrorna är dessvärre inte lika coola.



Efter att ha beundrat byggnaden en stund tog jag bussen in till Gustav Adolfs torg och efter att ha fikat lite promenerade jag ner till den vackra Pildammsparken. Jag skulle på konsert.... (fortsättning följer i nästa inlägg)


Pildammarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar