måndag 20 juli 2009

En lugn helg i Göteborg



Jag tog tåget upp till Göteborg och hälsade på Tobias några dagar. Och som av en händelse blev vi inbjudna till speldag hos några gamla kompisar på lördagen. Det var verkligen jätteroligt att spela med dom igen; det kändes precis som förr, trots att 8 år har gått och väldigt mycket har hänt sedan sist.

Det enda tråkiga var att vi tvingades promenera till deras hus i hällande regn och dagen efter vaknade jag med ont i halsen och kände mig lite allmänt hängig. Resten av helgen ägnades därför åt att ta läsa, titta på film och ta det lugnt.

Vi såg senaste Harry Potter-filmen på bio på fredagen, förresten. Den imponerade inte på mig. Jag tyckte personligen att dom avvikit för mycket från boken. Det kändes också som att dom hastade igenom filmen lite för snabbt. Betyget blir bara knappt godkänt från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar