lördag 21 mars 2009

Lund

Nu sitter jag här vid köksbordet i mammas arbetskamrats lägenhet och surfar på någon grannes oskyddade trådlösa nätverk...

Lägenheten är välplanerad och ligger nästan oförskämt centralt i Lund. Jag är medveten om att jag har haft väldigt stor tur! Jag får hyra den möblerad i 2:a hand några månader fram till sommaren när den ska ut till försäljning.

Jag har handlat lite mat, stuvat in mina kläder och saker, bäddat med mina sängkläder och städat lite. Det var ganska skitigt på golvet och jag har dammsugit med min hyresvärds dammsugare som är tillverkad någon gång på 60-talet. Jag måste publicera en bild på den!



Visst är den söt? Är det bara jag som tycker att den påminner lite om någonting som skulle kunna varit med i Star Wars-filmerna? En avlägsen kusin till R2D2 kanske? ;)

Nu ska jag sätta mig med laptopen i knät och titta på en bra TV-serie och äta chips. Min första lördag i Lund. :)

4 kommentarer:

  1. Verkligen söt dammsugare. Ännu roligare att Star wars går på fyran idag :) Jag tänkte på R2D2 innan jag såg din kommentar om det.

    SvaraRadera
  2. När är du beredd att ta emot besök? :)

    SvaraRadera
  3. Besökare är välkomna när som helst efter GothCon. Jag kommer att åka hem till Blekinge nu två helger och sedan är det faktiskt redan påsk. :)

    SvaraRadera
  4. Jättekul att du har både jobb och boende! Stort grattis, och lycka till!!

    SvaraRadera