onsdag 25 mars 2009

Brädspelskväll på Axis

Fördelen med att jobba på ett lite större företag är att man nästan alltid kan hitta andra med liknande intressen. Ett litet steg närmare att känna mig som Axian tog jag ikväll när jag var med på Brädspelskväll. Dom är en liten grupp om ca 8 brädspelande Axianer som träffas efter jobbet på onsdagar och spelar och jag hängde på, så klart!

Ikväll spelade vi det relativt nya spelet Le Havre. Det var första gången som jag provade på det och jag tyckte om det. Ett spel som andades lite Puerto Rico, lite Agricola och lite Caylus, ett typiskt "Tyskt brädspel" i den meningen att man vill göra Allting men alltid har Ett Drag För Lite. Ett trevligt spel och en trevlig kväll. Dom berättade att dom brukar spela Puerto Rico, Citadels, Agricola, Power Grid och en massa annat skojigt i den genren. Nu vet jag vad jag kommer att ägna onsdagskvällarna åt framöver. :)



PS. Jag är för övrigt den i Axis historia som anslutit sig till brädspelsgruppen efter kortast tid som anställd... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar