måndag 9 februari 2009

Intervjuresa till Göteborg

I torsdags bar det av till Göteborg igen, den här gången för en intervju på ett konsultbolag. Döm om min och Mias förvåning när vi upptäckte varandra när vi väntade på tåget. Mia är en kompis till en kompis, en jättego tjej som skulle upp till Göteborg med sin lille Jakob, 7 månader, och hälsa på en kompis. Som av en händelse hade vi platser nästan bredvid varandra och fick en jättetrevlig tågresa med mycket prat om allt i livet.



Intervjun på konsultbolaget gick sådär. Dom var nog intresserade av mig, jag var dessvärre inte intresserad av dom och deras arbetsmetoder. Så kan det vara ibland. Men som av en händelse ringde en tjej från ett annat konsultbolag i Göteborg dit jag sökt för 6 veckor sedan och ville träffa mig på en intervju. Jag föreslog helt fräckt fredagen och slog på så sätt två intervjuflugor i en jobbresesmäll. Den intervjun gick mycket bättre och jag har chans på ett testledaruppdrag i Göteborg. Sedan ringde en kille från ett konsultbolag i Malmö som sett min profil på Monster och ville träffa mig för en intervju, så dit ska jag nu på fredag i den här veckan. Det känns som att det börjar lossna lite nu.

Helgen avlöpte sedan med lite shopping, fika och lunch med vänner och en jättehärlig spelkväll.

Tågresan hem gick genom ett vintrigt landskap. I Göteborg och hemma i Karlskrona var det barmark, men genom hela Västergötland och Småland låg det en hel del snö.


Frostigt tågfönster

Idag fick jag besked att jag inte fick jobbet på produktbolaget i Göteborg som jag hoppats lite på. Hon som rekryterade sa att jag hade gjort en jättebra intervju, så bra att dom i princip hade bestämt sig för mig och därmed beslutat sig för att inte ens intervjua några andra. Då kom det in en ansökan dagen efter min intervju från en intern på företaget och han hade fått tjänsten, eftersom han hade erfarenhet från produkten. Otur. Snacka om att snubbla på mållinjen! Lite ledsamt också förstås, för tjänsten lät verkligen jättespännande. Det blir till att ta nya tag, jag har ju trots allt flera andra grejer på gång. Det väntar ett annat toppenjobb på mig någon annanstans. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar