lördag 9 januari 2010

Jag fryyyyyyser!

Det är kallt. Jättekallt. Minus 10 grader och en vinande nordanvind som tränger in i märg och ben. Mina fodrade knähöga vinterstövlar och tjocka dunjacka är mina bästa vänner just nu.

Jag har en ganska hög tolerans mot kyla och mot den svenska vintern, men jag hatar att frysa inomhus. Och fryser det gör jag, både på jobbet och hemma i lägenheten. På jobbet sitter jag insvept i en filt och önskar att jag ägde ett par torgvantar. Hemma i lägenheten kan jag inte sitta närmare fönstren än en meter om jag inte vill få frostskador. Vi har inget varmvatten, för uppvärmningssystemet klarar inte av att både värma upp fastigheten och samtidigt generera tillräckligt med varmvatten. En ny värmepanna ska komma i nästa vecka...


(bild lånad från
Hyresgästföreningen)

2 kommentarer:

  1. Skynda dig och kom över till oss!

    SvaraRadera
  2. Såg du "På spåret" igår förresten? Annars måste jag tipsa om just det avsnittet på Play! Helt fantastiska ledtrådar "Tok i Hjo" och "Infekterad höjd". Man ryser, Oldsbergklass!

    SvaraRadera