tisdag 8 december 2009

Julefrid

I fredags var jag hos Hanna och scrappade julkort. Det var jättemysigt, men det jag tillverkade blev inget vidare. Hanna är en scrappare av rang och jag blev väldigt inspirerad av alla hennes fina saker och behändiga verktyg. Så pass inspirerad och sugen på mera scrap att jag på lördagen åkte in till stan och införskaffade massor av härligt scrap-material, bland annat ett bra skärverktyg. Sedan satt jag hela lördagskvällen och pysslade ihop julkort.



Det var en sådan där underbar känsla av att ha klarat av alla måsten och att jag nu faktiskt kunde göra precis vad jag ville. Att det var fullständigt okej att ägna 5 timmar åt att bara scrappa.

Granen monterade jag ihop och klädde tidigare på dagen och nu spred den sitt milda sken i min lägenhet, allt med jag scrappade julkort och lyssnade på julmusik. Det var ren och skär lycka. En rejäl dos julefrid fick jag på köpet.



Julklapparna är inslagna och klara - bara en kvar att handla.

4 kommentarer:

  1. Kul att du tittade in hos mig :)
    Har precis satt på Melissa Horn på spotify, hur bra som helst! tack för tipset!
    Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Oh, men vad skönt! Önskar dig så mycket julefrid och julemys du bara kan orka med. :-) Bara en julklapp kvar... tänk om det vore så väl...

    SvaraRadera
  3. Så fina kort och så roligt att du blev inspirerad! Ja att scrappa kräver både ro och inspiration, bra musik och all tid i världen :-)
    Och granen ser jättehärlig ut =) Vi ska iväg och köpa vår nu! (med piff och puff hihi) Kram :)

    SvaraRadera
  4. Ida: Roligt att du också gillar Melissa! :)

    @enga: Jag har inte så många att köpa till, det blir lite lättare då... ;)

    Hanna: Jag blev *jätteinspirerad* och funderar nu på om man kan "bombadera" folk med både julkort *och* nyårskort, bara så att jag får scrappa lite till! :) :) (men nä, det blir nog lite för mycket...) ;) kram!

    SvaraRadera