söndag 21 juni 2009

Lämna Karlskrona, lämna skärgården

Nästa helg lämnar jag lägenheten i Karlskrona. Det känns förstås jätteskönt efter allt slit med flytten. Det ska bli skönt att slippa känna sig splittrad i två hem och det ska bli skönt att slippa köra mellan Lund och Karlskrona varenda helg. Men lite vemodigt känns det, trots allt. Det var en trivsam lägenhet jag hade, även om den standardmässigt inte alls når upp till Jakriborg.

Svårast att lämna är ändå det här - skärgården.


Brygga på Saltö med utsikt mot Hasslö och Västra Fjärden

Karlskronas skärgård är underbar. Jag har haft båt och har många glada sommarminnen från tiden ute på sjön. Jag tycker jättemycket om Skåne bland annat för de vackra öppna vidderna, för jobbmöjligheterna och för att kommunikationerna är så bra, men tyvärr har Skåne ingen skärgård. Å andra sidan finns här massor av härliga sandstränder istället. Jag får se till att åka till havet ofta i sommar för att bota min skärgårdsabstinens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar