söndag 28 juni 2009

Äntligen är flytten över!

Kusinen kom med släpvagn i fredags kväll och hjälpte mig med att köra de möbler som inte fick plats i Jakriborg ut till mormors stuga för förvaring och i lördags städade jag ur lägenheten. Den är nu betydligt renare än när jag fick tillträde till den och jag kunde med gott samvete lämna över nycklarna till mamma, som ska vara med på besiktningen på onsdag i mitt ställe.

Mamma och jag hann faktiskt också med en liten tur på stan, där jag helt oväntat hittade två jättesnygga tunikor. Sedan blev det fika i morbrors trädgård med kusinen och hans familj och middag med mamma och pappa innan det bar av ner till Skåne igen. Nu bor jag i Skåne på riktigt.

Igår kväll somnade jag vid 22:00, sov som en klubbad säl hela natten och vaknade 9:00 i morse. Jag hade sovit oavbrutet i 11 timmar, det är inte helt normalt. Dagen har ägnats åt att tvätta ett antal maskiner tvätt (jag hade en närmast ofantlig back log på tvätten) och åt att förbereda lite för Londonresan som går av stapel på onsdag. Jag längtar! :)

På eftermiddagen lastade jag in solstol och parasoll i bilen och åkte till stranden. Jag gick in på Hemköp och köpte en nygrillad kyckling som jag mumsade i mig och satt sedan under parasollet och kopplade av med en bok. Det var riktigt, riktigt härligt.

1 kommentar:

  1. åhh... sandstrand, solstol, parasoll, grillad kyckling.... åhhh vad härligt det låter! Hoppas du får en fin trip till London!

    SvaraRadera