måndag 11 maj 2009

Vänsterhandsbowling och Buzz på finska

I helgen åkte jag upp till Göteborg och hälsade på Tobias. Fredagskvällen började med discobowling. Jag gjorde en bra serie och tre dåliga. Så dåligt har jag inte bowlat på säkert 10 år, men det var väldigt roligt ändå. Sista serien spelade vi med vänster hand. Ja, vi hann visserligen bara med en halv serie, men i den dominerade jag. Fick till och med en strike en gång (som rent tekniskt var en spärr, eftersom jag missat första kastet) och det är jag väldigt nöjd med. Men jag är faktiskt lite semi-vänterhänt. Jag har det efter mamma och det kommer mer och mer med åren. Vissa saker utför jag helt med vänsterhanden, till exempel sms:ar och borstar tänderna...

Mina kollegor på jobbet mobbade mig för att jag skulle bowla istället för att se på semifinalen i hockey Sverige-Kanada, men här är bildbeviset för att jag faktiskt gjorde bägge delarna. (Det syns kanske inte så bra, men matchen är igång på storbildskärmen).



En del av lördagen ägnade vi åt Tobias nyinköpta Buzz, vilket jag inte alls var bra på, men det var ändå ett skojigt spel. Vi roade oss med att testa spelet på de andra språken (engelska, danska, norska). Mest spännande var den finska varianten, där vi - mot alla odds - var riktigt duktiga. Många gånger räckte det att man förstod ett ord eller två samt något av svarsalternativen för att träffa rätt.


Favoriten Quizman (här i den engelska varianten)

Hela den här veckan har det varit Vetenskapsfestivalen i Göteborg och på söndagseftermiddagen tog vi en tur till Chalmers och tittade på Fysikaliska Leksaker med P-O Nilsson som demonstrerade fysikaliska experiment med en aldrig sinande entusiasm.



Ett ordentligt hopp på Kalle blev det också på väg ner mot Olgas trappor. ;)

Helgen ägnades även åt att planera vår Londonresa som kommer att gå av stapeln den 1-4 juli. Det ska bli så kul! Jag har aldrig varit i London, men alltid velat resa dit. Nu ska det äntligen bli av. Jag längtar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar