tisdag 6 juli 2010

Modell för en dag

Tack vare kompisen Sanna fick jag prova på konceptet att bli modell för en dag via The Studio. The Studio ligger i bland annat Stockholm, Göteborg och Malmö och jag besökte deras studio på tolfte våningen i Turning Torso igår.

Man blev sminkad och fixad i håret av en duktig stylist och sedan fick man träffa en fotograf och ta bilder i en fotostudio med olika bakgrunder och ljussättningar. Tre klädombyten skulle man ha med sig. Efteråt fick man möjlighet att köpa de bilder man ville ha.









Det blev en hel del väntande mellan styling, sminkning, fototagning och väntan på bilderna (jag tror att fotgrafen retuscheringade ögonvitorna och tänderna, för de ser väldigt vita och fina ut), men jag hade en bra bok med mig och tyckte att det var jätteskojigt att prova på. Kul också så klart att få fina studiotagna foton till en inte alltför dyr peng. Tack Sanna, för tipset!

2 kommentarer:

  1. Glad att du tyckte det var kul. Lite extra lyx för dig verkar det, vi fick nämligen göra håret själva.

    SvaraRadera
  2. I like....bilden där du sitter blev lika bra som en perfekt PLEH-kväll.
    plEh

    SvaraRadera