torsdag 22 juli 2010

Göteborgsturism

Mellan SPA-besöken hann vi med lite turistande i härliga Göteborg. Dock var det extremt varmt (30-35 grader) och det gjorde att vi inte orkade lika mycket som vi hade tänkt oss.



A hade inte varit i Göteborg sedan han var liten. Jag började med att ta med honom upp på Ramberget där vi kunde betrakta staden från ovan:


Norra Älvstranden


Utsikt från Ättestupan

Första kvällen gick vi på Liseberg. Det hade hunnit bli lite svalare och det blev en riktig toppenkväll där vi gick runt och myste, åt gott och åkte de karuseller jag vågade ge mig på. Jag bokstavligen hatar att falla fritt, vilket gör att berg-och-dalbanor inte är så populära hos mig (milt uttryckt), men för A:s skull åkte jag Flumride och skrek som en stucken gris i båda "fallen" på slutet av åkturen. ;)




Utsikt från Pariserhjulet

Dagen efter gick turen till Slottskogen och Naturhistoriska muséet.


fina sälar i Säldammen



Dag två var i huvudsak vikt åt Universeum och shopping. A blev speciellt förtjust i de stora fina akvariumen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar