måndag 17 maj 2010

Naturhistoriska och KTH

Vi beslöt oss för att åka upp till Naturhistoriska museet.







När vi ändå var där passade vi på att se en film på deras IMAX-anläggning Cosmonova. Vi tittade på Sea Monsters i 3D med aktiva glasögon. Både jag och A tyckte att det var sämre än den passiva tekniken. Bilden var ur fokus och ur fas mest hela tiden och man fick nästan ont i huvudet av all blurrighet.


Tufft ändå med den stora kupolen

I många år har jag som Chalmerist velat ta en titt på "fiendeskolan" KTH, så på vägen tillbaka in mot stan hoppade vi av vid Kungliga Tekniska Högskolan.



Med risk för att bli pryglad och stenad av alla mina Chalmerskollegor vill jag ändå utbrista i ett: "Woaw vilken byggnad!!" Så otroligt vackert! Där ligger Chalmers i lä med sina fula lokaler.


KTH - Chalmers 1-0 i lokaler och miljö.

Kvällen avslutades med Enchilladas på T.G.I Friday, avrundat med en Double Chocolat Fudge Brownie till efterrätt. Så god att jag var i sjunde himlen. A tyckte att jag såg salig ut. :)


Efterrättsperfektion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar