söndag 4 oktober 2009

Varbergsspelen i höstrusk

Det har gått ett halvår sedan jag blev inbjuden till Varbergspelen, då jag deltog för första gången. Efter att ha haft några köriga jobbveckor var det med glädje jag satte mig i bilen och körde upp till Hotell Gästis i Varberg för att ägna helgen åt att bara spela brädspel och äta god mat i glada vänners lag.



För min del blev spelskörden Container, Fauna, Le Havre, Tuvalu, Billabong, Ghost Stories, Hossa och så förstås några härliga Tichupartier på kvällarna med Tobias, Sanny och Andreas. Jag tycker väldigt mycket om Le Havre, så det var kul att få till en omgång där, även om partiet blev långt (3,5 timme). Av de nya spelen var det samarbetsspelet Ghost Stories som var mest intressant. Det spelade jag två gånger och det är inte otroligt att jag kommer att införskaffa ett exemplar själv. Jag gillade det.



Lördagsnatten avslutades med en omgång Hossa, där de Varbersspelen-deltagare som inte gått och lagt sig fick njuta av min, Sus och Christers skönsång när vi gastade fram fina saker som "För du tar inte min Merceeeedes" och "In the naaame of looooove".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar