tisdag 14 april 2009

GothCon

Påsk betyder GothCon om man spelar brädspel och har anknytning till Göteborg. Eller om man för den delen bara spelar brädspel, spelkonventet är väl Sveriges största om jag är korrekt informerad? Jag var på GothCon förr om åren, men har inte varit där sedan jag flyttade från stan. Nu, efter 7 år, var det alltså dags igen.


GothCon XXXIII 10-12 april 2009

Det var riktigt roligt att komma dit igen, väldigt mycket var sig likt (med vissa personer var det som att tiden stått stilla!) men i andra avseenden kände man av att det trots allt gått några år. Några glada återseenden och ett bekant ansikte hemifrån Blekinge blev det innan helgen var slut.

Det är alltid fint väder på GothCon och i år var det strålande vackert. I lördags avnjöts frukosten sittandes på Tintins uteservering på Linnégatan. Härligt!



Spelmässigt har tonvikten legat på Power Grid den här helgen, men så är det också ett riktigt bra spel som man inte tröttnar på.



Riktigt kul var det också att testa Space Alert - ett samarbetsspel som inte liknar någonting annat jag någonsin spelat. 5 spelare utgör en besättning på ett rymdskepp vars uppdrag är att överleva. Organisation, beslutsfattande, samarbetsförmåga och stresstålighet testas när olika moment ska genomföras under mycket stor tidspress. Jag och mitt lag var grymma under träningsomgångarna, men förlorade i den riktiga omgången. Snopet! Men jättekul att testa och väldigt bra arrangerat! (...och det säger jag inte bara för att jag känner arrangörerna...) ;)

En långhelg i Göteborg full av spelande - det kan nästan inte bli bättre än så. Det strålande vårvädret bjöd dessutom på ett par promenader, bland annat en långpromenad i Slottskogen upp till det vackra gamla vattentornet och hem igen via Masthugget/Olivedal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar