söndag 26 april 2009

Fest i dagarna två

I fredags efter jobbet ordnade Axis Midsommarfest. Nej, jag vet inte heller varför dom valde att fira denna svenskaste av högtider två månader för tidigt, men eftersom vädret varit i det närmaste sommarlikt några dagar, passade det bra. Vi åt traditionell sill och potatis och Jansson och köttbullar, drack öl och snapsade och sjöng snapsvisor. Vi på QA hade jätteroligt och jag skrattade stundtals så att jag grät. Det var skoj att lära känna kollegorna under lite mer sociala former.

Igår var det inflyttningsfest hos ett par kompisar från UIQ, som numera jobbar här nere i Skåne. Dom bor i Jakriborg. Här måste jag dementera att det faktiskt inte är UIQ:arnas syfte att invadera Jakriborg, även om det kan verka så. ;) Kompisarna bor vid torget i en stor, fin 3:a och det var en trevlig och rolig kväll. Jag längtar verkligen tills jag också flyttar dit. Nu är det bara lite drygt en månad kvar...

1 kommentar:

  1. Jag bodde i Jakri under 1 års tid men flyttade gladeligen därifrån efter kommit på att området inte är värd den höga hyran då fastigheterna inte är färdigbyggda efter 10 år samt en hyresvärd som man får tjata på för att det ska hända något. Stället kommer bli en spökstad om Jakri inte börjar se över husen. Nej jag är glad jag slipper Jakri men kan hoppas du får en annan syn......

    SvaraRadera