onsdag 28 januari 2009

I väntans tider

Bloggtiteln har ingenting med bebisar att göra, utan om att gå och vänta på jobbesked. Veckan handlar för mig om att få saker gjorda som legat och väntat länge och om att fixa saker ifall jag skulle behöva börja på ett nytt jobb relativt snabbt. Jag har planterat om växter, rengjort fläktfiltret, frostat av frysen, slängt en massa gamla papper från 2007, satt in nya i pärmar och rensat ut kläder och lämnat till klädinsamlingen. Imorgon har jag tid hos Optikern för att skaffa nya glasögon.

Men veckan handlar även om att träffa kompisar, det är luncher och fika inplanerade var och varannan dag. Idag hade jag några UIQ-kompisar hemma på speldag och vi tog en runda RoboRally, ett Carcassonneparti, en runda Ticket to ride och några kortspelsvändor.



Jag försöker annars verkligen att vara snäll och duktig och ta dagen som den kommer, men att inte veta hur den närmaste tiden ser ut med avseende på jobb och sådant, att inte kunna planera de närmaste veckorna är mer frustrerande än någon kan ana...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar