måndag 11 augusti 2008

Semesterprojekt: fixa till arbetsrummet

Jag tycker väldigt, väldigt mycket om min lägenhet, men arbetsrummet har hela tiden varit åsidosatt. Det har känts som ett rum där jag bara stoppat in möbler, bland annat ett gammalt skrangligt skrivbord som jag aldrig satt vid. Väggen gjorde sitt till förstås. Det är inte kul med en vägg som ser ut så här (lägg märke till de inringade hålen):



Jag har länge funderat på vad jag skulle kunna göra åt rummet i allmänhet och den fula väggen i synnerhet. Det fick bli ett semesterprojekt.

Två turer till IKEA gav ett nytt fint skrivbord som står stadigt (hurra!), magnetanslagstavla, skrivbordslampa samt andra tillbehör i enhetlig "gråmetallic", en ny hylla, tidskriftsamlare och förvarningslådor i samma serie, några träramar att spänna upp tyger på, tyg och några andra småsaker och rummet blev som nytt.

I två hela dagar har jag klippt och måttat och spänt och häftat och monterat. Väggen blev kreativ och glad och inte ett hål i sikte!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar