fredag 16 maj 2008

Den Perfekta Shoppingdagen

Nu är jag i goa glada Gôteborrrg! Det är alltid lika härligt att komma hit. Och fortfarande efter alla dessa år känns det som att komma hem. Det börjar kännas redan i trakten efter Borås när jag börjar se Västtrafiks bussar på vägarna.


4:ans spårvagn mot Mölndal (kortet är taget på Kungsportsplatsen)

Idag hade jag och Lea en underbar shoppingdag på stan! Det var uppehållsväder, solen tittade fram ibland, men det var inte för varmt. Jag var ute efter kläder att ha på Vårkonserten om två veckor, vilket innebär vitt nertill och grönt upptill. Det är inte modernt med grönt i år kan jag meddela. Jo, mellanmjölksgrön och andra starka gröna färger, vilket inte var vad jag hade tänkt mig.

På Joy fick jag däremot en smärre religiös upplevelse. Där hittade jag nämligen ett par vita jeans som satt perfekt, som inte ens behövde läggas upp! Dom var väl förmodligen menat att vara 7/8 längd, men strunt i det! Det blev lagom hellängd för mig och det är ju ingen som vet om att dom ska vara 7/8 längd, förutom ni som läser Bloggen, men ni skvallrar inte, eller hur? ;-) Det har nog aldrig någonsin hänt förut att jag kunnat köpa ett par byxor sådär utan att sy upp dom och sy in dom i svanken. Nöjd med att åtminstone ha klarat av halva konsertutstyrseln fortsatte shoppingturen och jag handlade ytterligare 3 toppar, en blus, ett par dambyxor, en finklänning och några bedårande skapelser på CHIA.

Att sedan sätta sig ner och äta sopp- och tårtlunch på Steinbenner & Nyberg kändes helt perfekt!



Sopp- och tårtlunch? Jo, så här är det! Dom serverar Dagens soppa (alltid väldigt god) med nybakat bröd till och till efterrätt är det tårtbuffé med 5-6 olika tårtor. Jag konstaterade snabbt att deras Kaffenöt är definitionen på tårtperfektion.

Leas stickkompis Carina öppnade en ny garnbutik i Majorna idag och vi åkte dit på en liten premiärtitt.



Och vad hittade jag sedan i spelbutiken i Focushuset om inte Citadels! Jag har spelat många spel i mina dar och Citadels är ett av mina absoluta favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar