måndag 19 december 2011

Julförberedelser

November och december har det här året gått väldigt fort, mycket tack vare ett kul och intressant jobb och att inomhusträningen kommit igång bra. Jag tränar styrketräning ett par gånger i veckan och hänger med och spelar badminton med jobbet på fredagarna.

December har dessutom bjudit på många trevligheter i form av glöggkväll hos en kollega, en suverän julbordslunch på jobbet med livemusik och säckpipa (!), jul-after work och julklappsspel med testteamet, samt en jättetrevlig födelsedagsmiddag som avslutades med att mina vänner Hanna och Per blev föräldrar till en liten tjej! Ja, inte precis under min middag, men det var ganska nära. Dom hade bara varit hemma hos sig i 10 minuter när vattnet gick och dom fick åka in till sjukhuset. "Pyret" föddes 13 dagar innan planerat datum, men allt gick bra och dom mår bra hela familjen. :)

Lite julpyssel har det blivit mellan varven. Första lördagen i december ägnade jag åt att scrappa årets julkort medan A bakade pepparkakor. Knäck kokade jag i helgen.


Vi hade egentligen ingen plats för julgran, men köpte ändå en liten gran i lördags. Den är ca 160 cm hög (borträknat toppgrenen) och tät och fin. Vi makade på några möbler och tog sedan in granen och klädde den. Nu står den där så fin med julklapparna under sig och sprider en härlig julstämning med sitt vackra sken och ljuva grandoft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar