tisdag 16 september 2008

Ny vinterjacka

Min gamla vinterjacka från Northbrook har hängt med i hela 5 vintrar nu, eller om det är 6 till och med? Och jag har tyckt väldigt, väldigt mycket om den. Dessvärre har den ju blivit ganska sliten med åren och i slutet på förra vintern gick dragkedjan sönder.

Det är svårt med vinterjackor, ja jackor överhuvudtaget. Man vill ha någonting som är snyggt och bekvämt och de två kraven tillsammans verkar av någon outgrundlig anledning snudd på omöjliga att få till. Varför egentligen? Hur svårt kan det vara att tillverka klädesplagg som både känns bra att ha på sig och som är snygga?! Passformen är också ett gissel. Jag behöver en jacka som är insydd lite i ryggen, som är tillräckligt bred över baken och bröstet, utan att för den sakens skull ha två meter breda axlar och tre meter långa ärmar.

Men så idag hände det; jag hittade min nya vinterjacka! Snygg, bekväm och den passar mig perfekt! Från ESPRIT. Me like! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar