söndag 29 juni 2008

UIQ Technology varslar 200 anställda

Den 24:e juni 2008 lade UIQ ett varsel på 200 personer. Det är först idag jag orkar skriva om det.

Symbian OS, Nokia S60, UIQ och MOAP(S) ska gå ihop i Symbian Foundation och bilda en mjukvaruplattform av öppen källkod. I och med att UIQ då inte längre kommer att vara en kommersiell produkt måste företaget hitta andra affärsområden för att överleva. Som en direkt följd av det varslas 200 personer till årsskiftet.

Allt jag kämpat för och det som varit mitt liv i mångt och mycket det senaste året kommer att försvinna. Jag förlorar den "karriär" jag byggt upp och mycket av mitt nätverk. Jag vet att jag överlever utan UIQ, men att inte får jobba med mina smarta, snälla och duktiga arbetskamrater längre - det känns som ett stort mörker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar